Dotacja na usuwanie azbestu - nowe zasady w 2025 r.

DOTACJA AZBEST 2025 – do 70% kosztów kwalifikowanych
Wójt Gminy Aleksandrów Kujawski informuje o zasadach naboru wniosków o dofinansowanie zadań
dot. demontażu, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest przewidzianych do realizacji w 2025 r.
w ramach dotacji z WFOŚiGW w Toruniu
Do dofinansowania mogą zostać zgłoszone zadania realizowane:
– na obiektach, których właścicielami są osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe oraz wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe;
– na obiektach użyteczności publicznej, których właścicielem jest jednostka samorządu terytorialnego (placówki oświatowe, ośrodki ochrony zdrowia, pomocy społecznej, oświaty, kultury i bezpieczeństwa publicznego, inne obiekty użyteczności publicznej będące własnością gminy).
Termin realizacji : CZERWIEC – LISTOPAD 2025
NOWOŚĆ!
Kwota dofinansowania przedsięwzięcia ze środków WFOŚiGW w Toruniu wynosi do 70 % kosztów kwalifikowanych (nie więcej niż 490,00 zł do 1 tony azbestu).
WNIOSKODAWCA pokrywa 30% kosztów związanych z realizacją usługi wyliczoną po rozliczeniu zadania z wykonawcą.
Dofinansowanie pokrywa koszty kwalifikowane związane z demontażem, transportem i utylizacją azbestu lub samego transportu i utylizacji wyrobów, których użytkowanie zostało wcześniej zakończone.
Do kosztów kwalifikowanych zalicza się:
– demontaż pokrycia dachowego lub elewacji zawierających azbest
– transport odpadów niebezpiecznych z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia
– unieszkodliwienie lub zabezpieczenie odpadów na odpowiednim składowisku
UWAGA!
Dofinansowanie NIE OBEJMUJE kosztów nowego pokrycia dachowego. Udzielana pomoc ma charakter wykonania usługi i nie obejmuje zwrotu kosztów wcześniej poniesionych przez wnioskodawcę.
UWAGA!
Dofinansowanie NIE OBEJMUJE przedsięwzięć realizowanych w gospodarstwach rolnych należących do beneficjentów, którym Kujawsko-Pomorski Oddział Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (K-POR ARMiR) udzielił dofinansowania w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności Działania A1.4.1.
Właściciele nieruchomości zainteresowani możliwością dofinansowania powinni złożyć wnioski do Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski w Punkcie Obsługi Interesanta (parter) lub w Sekretariacie Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski, ul. Słowackiego 12 w Aleksandrowie Kujawskim.
Termin składania wniosków – NABÓR CIĄGŁY - w przypadku realizacji przedsięwzięcia w roku bieżącym wnioski należy złożyć najpóźniej do 09 maja 2025 r.!
Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Wydziału Ochrony Środowiska
Pani Maria Kroll-Makowska, tel. 54 282 20 59 wew. 31, kom. 730 830 310
Pani Małgorzata Kruszka, tel. 54 282 20 59 wew. 51
O kwalifikacji wniosku decydują następujące kryteria:
- data wpływu do Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski kompletnego wniosku;
- w przypadku, gdy wnioskowana kwota wsparcia wszystkich wniosków złożonych w ramach naboru przekroczy dostępną alokację na rok 2025 określoną w umowie z WFOŚiGW, o przyznaniu dotacji decydować będzie kolejność wpływu wniosków do Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski;
Uwaga! Dofinansowanie pochodzi ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu – jednostka samorządu terytorialnego – Gmina Aleksandrów Kujawski, ponosi odpowiedzialność za merytoryczną, formalnoprawną i finansową realizację zadania.
W związku z tym Gmina:
– prowadzi nabór wniosków od potencjalnych zainteresowanych właścicieli nieruchomości
– organizuje przetarg wyłaniający firmę demontującą i utylizującą odpady
– reguluje kwestie finansowe pomiędzy wykonawcą, WFOŚiGW w Toruniu oraz beneficjentem ostatecznym oraz prowadzi działania kontrolne w stosunku do beneficjenta ostatecznego.
Szczegóły związane z wykonaniem robót, w szczególności terminy demontażu wyrobów zawierających azbest, Wnioskodawca będzie uzgadniał z Wykonawcą robót, wybranym przez Gminę Aleksandrów Kujawski.
UWAGA ! DO WNIOSKU NALEŻY ZAŁĄCZYĆ KOPIĘ POZWOLENIA LUB ZGŁOSZENIA WYMIANY POKRYCIA DACHOWEGO ZAWIERAJĄCEGO AZBEST Z ORGANU ARCHITEKTONICZNO – BUDOWLANEGO W PRZYPADKU KONIECZNOŚCI DEMONTAŻU AZBESTU Z BUDYNKU WRAZ Z MAPĄ OKREŚLAJĄCĄ USYTUOWANIE BUDYNKU
Druk wniosku dostępny pod linkiem: https://gmina-aleksandrowkujawski.pl/wiadomosci/1/wiadomosc/234403/nabor_wnioskow__usuwanie_azbestu_2025
Opublikowano: 24 kwietnia 2025 14:01
Kategoria: Aktualności
Wyświetleń: 632