NABÓR WNIOSKÓW - USUWANIE AZBESTU 2025

Wójt Gminy Alejsandrów Kujawski ogłasza nabór wnioskó o dofinansowanie zadań
dot. demontażu, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest przewidzianych do realizacji w 2025 r.
w ramach planowanej dotacji z WFOŚiGW w Toruniu
Do dofinansowania mogą zostać zgłoszone zadania realizowane:
– na obiektach, których właścicielami są osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe oraz wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe;
– na obiektach użyteczności publicznej, których właścicielem jest jednostka samorządu terytorialnego (placówki oświatowe, ośrodki ochrony zdrowia, pomocy społecznej, oświaty, kultury i bezpieczeństwa publicznego, inne obiekty użyteczności publicznej będące własnością gminy).
Termin realizacji prac (demontażu, transportu i unieszkodliwiania) zostanie ogłoszony po pozyskaniu środków z WFOŚiGW w Toruniu
Dofinansowanie pokrywa koszty kwalifikowane związane z demontażem, transportem i utylizacją azbestu lub samego transportu i utylizacji wyrobów, których użytkowanie zostało wcześniej zakończone.
Do kosztów kwalifikowanych zalicza się:
– demontaż pokrycia dachowego lub elewacji zawierających azbest
– transport odpadów niebezpiecznych z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia
– unieszkodliwienie lub zabezpieczenie odpadów na odpowiednim składowisku
UWAGA!
Dofinansowanie NIE OBEJMUJE kosztów nowego pokrycia dachowego. Udzielana pomoc ma charakter wykonania usługi i nie obejmuje zwrotu kosztów wcześniej poniesionych przez wnioskodawcę.
UWAGA!
Dofinansowanie NIE OBEJMUJE przedsięwzięć realizowanych w gospodarstwach rolnych należących do beneficjentów, którym Kujawsko-Pomorski Oddział Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (K-POR ARMiR) udzielił dofinansowania w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności Działania A1.4.1.
Kwota dofinansowania przedsięwzięcia zostanie ogłoszona po udostępnieniu warunków realizacji zadania przez WFOŚiGW w Toruniu w 2025 r.
W przypadku, gdy kwota realizacji zadania przewyższy kwotę pozyskaną z WFOŚiGW w Toruniu prace są wykonywane przy udziale własnym wnioskodawcy w poniesionych kosztach. WNIOSKODAWCA pokrywa część kosztów związanych z realizacją usługi wyliczoną po rozliczeniu zadania z WFOŚiGW.
Właściciele nieruchomości zainteresowani możliwością dofinansowania powinni złożyć wnioski do Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski w Punkcie Obsługi Interesanta (parter) lub w Sekretariacie Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski, ul. Słowackiego 12 w Aleksandrowie Kujawskim.
Termin składania wniosków – NABÓR CIĄGŁY
Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Wydziału Ochrony Środowiska
Pani Maria Kroll-Makowska, tel. 54 282 20 59 wew. 31, kom. 730 830 310
Pani Małgorzata Kruszka, tel. 54 282 20 59 wew. 51
O kwalifikacji wniosku decydują następujące kryteria:
- data wpływu do Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski kompletnego wniosku;
- w przypadku, gdy wnioskowana kwota wsparcia wszystkich wniosków złożonych w ramach naboru przekroczy dostępną alokację na rok 2025 określoną w umowie z WFOŚiGW, o przyznaniu dotacji decydować będzie kolejność wpływu wniosków do Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski;
Dofinansowanie pochodzi ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu – jednostka samorządu terytorialnego – Gmina Aleksandrów Kujawski, ponosi odpowiedzialność za merytoryczną, formalnoprawną i finansową realizację zadania.
W związku z tym Gmina:
– prowadzi nabór wniosków od potencjalnych zainteresowanych właścicieli nieruchomości
– organizuje przetarg wyłaniający firmę demontującą i utylizującą odpady
– reguluje kwestie finansowe pomiędzy wykonawcą, WFOŚiGW w Toruniu oraz beneficjentem ostatecznym oraz prowadzi działania kontrolne w stosunku do beneficjenta ostatecznego.
Szczegóły związane z wykonaniem robót, w szczególności terminy demontażu wyrobów zawierających azbest, Wnioskodawca będzie uzgadniał z Wykonawcą robót, wybranym przez Gminę Aleksandrów Kujawski.
Uwaga! Gmina Aleksandrów Kujawski zastrzega sobie prawo odstąpienia od realizacji zadania w przypadku nieotrzymania dofinansowania z WFOŚiGW w Toruniu.
UWAGA ! DO WNIOSKU NALEŻY ZAŁĄCZYĆ KOPIĘ POZWOLENIA LUB ZGŁOSZENIA WYMIANY POKRYCIA DACHOWEGO ZAWIERAJĄCEGO AZBEST Z ORGANU ARCHITEKTONICZNO – BUDOWLANEGO W PRZYPADKU KONIECZNOŚCI DEMONTAŻU AZBESTU Z BUDYNKU WRAZ Z MAPĄ OKREŚLAJĄCĄ USYTUOWANIE BUDYNKU
Załączniki:
wniosek azbest 2025 [307.34 KB]
zal 1informacja o wyrobach zawierających azbest [108.32 KB]
zal 3 oswiadczenie [175.93 KB]
oswiadczenie o pomocy de minimis [163.93 KB]
Opublikowano: 29 stycznia 2025 16:23
Kategoria: Aktualności
Wyświetleń: 1157