Opis projektu "Inwestujemy w edukację II"
PROJEKT NR RPKP.10.02.02-04-0042/18, pt. „Inwestujemy w edukację II” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego
CEL PROJEKTU: Zwiększenie jakości i efektywności kształcenia w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Aleksandrów Kujawski W OKRESIE 1.01.2019–31.07.2020, w tym:
1) wzrost kompetencji kluczowych w obszarze
-matematyki i nauk przyrodniczych u 85 uczniów (52K/33M)
-TIK u 110 uczniów (50K/60M)
-języków obcych u 105 uczniów (60K/45M)
-kompetencji społecznych i interpersonalnych u 65 uczniów (35K/30M)
2) objęcie wsparciem w formie doradztwa edukacyjno-zawodowego 80 uczniów (45K/35M)
3) wyposażenie pracowni przedmiotowych w narzędzia TIK, w szczególności do przeprowadzenia zajęć dodatkowych z zakresu robotyki i programowania
4) wyposażenie pracowni logopedycznych
5) wsparcie kompetencyjne dla 31 nauczycieli (28K/3M)
GŁÓWNE PRODUKTY I REZULTATY:
Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych lub umiejętności uniwersalnych w programie – 221
Liczba nauczycieli objętych wsparciem w programie – 31
Liczba szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie – 6
Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu – 221
Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu – 31
Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 6
GRUPA DOCELOWA: 221 uczniów (I i II etapu edukacyjnego), 31 nauczycieli szkół podstawowych, 6 szkół podstawowych (Stawki, Służewo, Opoki, Ostrowąs, Przybranowo, Wołuszewo)
ZADANIA:
1-doposażenie pracowni w narzędzia TIK (matematycznych, komputerowych, językowych i przyrodniczych)
2-doposażenie pracowni logopedycznych
3-zwiększenie potencjału kompetencyjnego nauczycieli
4-11 zajęcia dodatkowe w obszarze kompetencji i umiejętności kluczowych
12-zajęcia logopedyczne dla uczniów I etapu edukacyjnego
13-doradztwo zawodowo-edukacyjne
14-logistyka (dodatkowy transport związany z organizacją zajęć dodatkowych)
Cel szczegółowy PI RPO
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów (ICT, matematyczno-przyrodniczych, języki obce, kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej), doradztwo edukacyjno-zawodowe, rozwijanie zindywidualizowanego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz rozwijanie kompetencji uczniów niezbędnych na rynku poprzez staże zawodowe
Cel projektu
Zwiększenie jakości i efektywności kształcenia w 6 szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Aleksandrów Kuj. poprzez doposażenie pracowni przedmiotowych i logopedycznych, zwiększenie kompetencji 31 nauczycieli i 221 uczniów oraz doradztwo zawodowe od 1.01.2019 do 31.07.2020
INSTYTUCJE OBJĘTE WSPARCIEM – zlokalizowane w gm. Aleksandrów Kuj. (powiat aleksandrowski, woj. kujawsko-pomorskie) 6 publicznych szkół podstawowych (SP, tj. szkół oraz placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne), dla których organem prowadzącym
jest Gmina (wszystkie szkoły w nowym planie sieci szkół, po 31.08.2019, będą szkołami podstawowymi, a działania projektowe będą skierowane wyłącznie do uczniów i nauczycieli szkół podstawowych – por. Uchwała Nr XXIX/232/17 z dnia 28 marca 2017 r. Rady Gminy Aleksandrów
Kujawski):
SP Stawki (244 uczniów w roku szkolnym 2017/18)
SP Służewo (140)
SP Opoki (76)
SP Ostrowąs (62)
SP Przybranowo (84)
SP Wołuszewo (68)
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA 1 028 068,20
WARTOŚĆ PROJEKTU 1 209 492,00
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
„Inwestujemy w edukację II”
w Gminie Aleksandrów Kujawski
§ 1
Informacje ogólne
1.Regulamin niniejszy określa zasady rekrutacji i uczestnictwa uczniów w projekcie „Inwestujemy w edukację II” w Gminie Wiejskiej Aleksandrów Kujawski”.
2. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
3. Projekt realizowany jest w ramach w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
4. Realizatorem projektu jest Gmina Wiejska Aleksandrów Kujawski.
5. Biuro projektu mieści się w Gminie Aleksandrów Kujawski, ul. Juliusza Słowackiego 12, 87-700 Aleksandrów Kujawski.
6. Projekt realizowany jest w okresie od 01.03.2019 r. do 31.01.2021 r. w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Aleksandrów Kujawski – w Stawkach, Wołuszewie, Przybranowie, Ostrowąsie, Służewie, Opokach.
7. Ilekroć poniżej jest mowa o:
a) Regulaminie – rozumie się przez to niniejszy Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Inwestujemy w edukację II” w Gminie Aleksandrów Kujawski;
b) Dyrektorze szkoły – oznacza jednocześnie Szkolnego Koordynatora projektu „Inwestujemy w edukację II” w Gminie Aleksandrów Kujawski;
c) Uczestnikach – rozumie się przez to uczniów i uczennice biorących udział w zajęciach dodatkowych realizowanych w ramach projektu;
d) Uczeń młodszy - uczeń pierwszego etapu edukacyjnego, obejmującego klasy od I do III
e) II etap edukacyjny – etap nauczania obejmujący klasy od IV do VIII
f) Nauczycielach - należy przez to rozumieć nauczycieli/nauczycielki (w tym Dyrektorów) zatrudnionych w szkołach zakwalifikowanych do udziału w Projekcie;
§ 2
Cele i zakres wsparcia
1 Celem projektu jest zwiększenie jakości i efektywności kształcenia w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Aleksandrów Kujawski:
1) Wzrost kompetencji kluczowych w obszarze:
- matematyki i nauk przyrodniczych u 85 uczniów
- TIK u 110 uczniów
- języków obcych u 105 uczniów
- kompetencji społecznych i interpersonalnych u 65 uczniów
2) Objęcie wsparciem w formie doradztwa edukacyjno – zawodowego 80 uczniów
3) Wyposażenie pracowni przedmiotowych w narzędzia TIK, w szczególności do
prowadzenia zajęć dodatkowych z zakresu robotyki i programowania
4) Wyposażenie pracowni logopedycznych
5) Wsparcie kompetencyjne dla 35 nauczycieli
2. Realizacja projektu nastąpi w roku szkolnym 2019/2020 oraz w pierwszym półroczu roku szkolnego 2020/2021, a efektem realizacji projektu będzie nabycie kompetencji kluczowych przez 221 uczniów i 35 nauczycieli, podniesienie jakość kształcenia (m.in. poprzez doposażenie pracowni szkolnych), realizację zajęć dodatkowych, podniesienia umiejętności badawczych i obserwacyjnych uczniów w zakresie zjawisk przyrodniczych, poprawy kompetencji językowych i matematycznych uczniów oraz wyposażenie uczniów w kompetencje niezbędne w dalszej edukacji a także na rynku pracy.
§ 3
Zasady rekrutacji i kwalifikacji uczestników
1. Rekrutacja uczniów do poszczególnych rodzajów zajęć odbędzie się w miesiącu czerwcu 2019 r. i w miesiącu wrześniu 2019 r. (rekrutacja uzupełniająca), natomiast rekrutacja nauczycieli rozpocznie się niezwłocznie po rozpoczęciu realizacji projektu, ponieważ na etapie przygotowywania wniosku przypisano nauczycieli do poszczególnych rodzajów kursów/studiów podyplomowych, w oparciu o niniejsze kryteria:
1.1 Podstawowe kryteria:
a) do udziału w projekcie uprawnieni są wyłącznie uczniowie szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Wiejską Aleksandrów Kujawski: w Stawkach, Wołuszewie, Służewie, Przybranowie, Ostrowąsie, Opokach, oraz 35 nauczycieli uczących w placówkach objętych wsparciem.
b) na zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia rekrutowani będą w pierwszej kolejności uczniowie/uczennice pochodzący z rodzin o złej sytuacji materialnej, którzy nie mają możliwości uczestnictwa w odpłatnych zajęciach pozaszkolnych oraz uczniowie nieuczestniczący w roku szkolnym 2018/2019 w kołach zainteresowań organizowanych przez szkoły. Preferowani będą uczniowie o przeciętnych wynikach w nauce i mniej pewni siebie, w celu zwiększenie ich aktywności.
c) Wybór rodzaju zajęć przez uczniów musi być zgodny ze zdiagnozowanymi w każdej ze szkół ich indywidualnymi potrzebami, zainteresowaniami i predyspozycjami;
d) Wsparcie w postaci zajęć dodatkowych dotyczących kształtowania umiejętności interpersonalnych i społecznych przeznaczone jest dla uczniów II etapu edukacyjnego, dlatego na te zajęcia rekrutowani będą uczniowie klas IV – VIII, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów kas ósmych.
e) Na zajęcia logopedyczne rekrutowani będą uczniowie I etapu edukacyjnego na podstawie opinii logopedy szkolnego przygotowanej po dokonaniu indywidualnej diagnozy.
f) rekrutacja uwzględnia zasady polityki równych szans i równości płci.
1.2 Szczegółowe kryteria:
a) Planowana jest osobna rekrutacja na zajęcia dodatkowe rozwijające uzdolnienia i zainteresowania uczniów (język niemiecki, język hiszpański, robotyka, kodowanie i programowanie, koło matematyczne, koło przyrodnicze, koło szachowe) z zastosowaniem kryterium punktowego:
- 5 pkt niepełnosprawność (potwierdzona orzeczeniem)
- 3 pkt dochód na osobę w rodzinie poniżej 1000 zł
- 2 pkt uczeń nieuczestniczący w zajęciach pozalekcyjnych w roku szkolnym 2018/2019
b) Kryterium dodatkowego wsparcia w postaci zajęć z kształtowania umiejętności interpersonalnych i społecznych - pierwszeństwa mają uczniowie klas ósmych, dlatego dodatkowo do wymienionych kryteriów punktowych uczniowie tych klas otrzymują 1 pkt.
W odniesieniu do zajęć logopedycznych dodatkowy 1 pkt otrzymują uczniowie klas pierwszych, ponieważ szybka interwencja logopedyczna umożliwi osiągnięcie zamierzonych rezultatów.
c)Rekrutacja na zajęcia z doradcą zawodowym będzie odbywać się na zasadzie dobrowolności spośród uczniów klas VIII (wsparcie skierowane jest do uczniów klas VIII stojących przed wyborem dalszego etapu kształcenia).
2. Rekrutacja nauczycieli do projektu odbędzie się na podstawie wstępnych zgłoszeń do udziału w kursach/studiach podyplomowych na etapie przygotowywania wniosku. Po rozpoczęciu realizacji projektu nastąpi potwierdzenie woli uczestnictwa w projekcie i złożenie wymaganych dokumentów.
.
3. O zakwalifikowaniu do projektu w ramach procesu rekrutacji decyduje spełnienie następujących warunków:
a) zgłoszenie uczestnictwa w projekcie (w przypadku osoby małoletniej poprzez podpisane przez opiekuna prawnego ucznia/uczennicy Deklaracji uczestnictwa w projekcie) – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1;
b) złożenie załącznika nr 2 do Regulaminu rekrutacji do projektu „Inwestujemy w edukację II” - FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
c) złożenie Załącznik nr 3 do Regulaminu rekrutacji do projektu „Inwestujemy w edukację II” -OŚWIADCZENIE UCZESTNIKA PROJEKTU
d) Załącznik nr 4 do Regulaminu rekrutacji do projektu „Inwestujemy w edukację II” - OŚWIADCZENIE UCZESTNIKA PROJEKTU O WYRAŻENIU ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
e) złożenie załącznika nr 5 do Regulaminu rekrutacji do projektu „Inwestujemy w edukację II” - OŚWIADCZENIE O WYRAŻENIU ZGODY NA BEZPŁATNE WYKORZYSTANIE WIZERUNKU
b) posiadanie statusu ucznia szkoły podstawowej objętej projektem lub nauczyciela/nauczycielki zatrudnionych w szkołach zakwalifikowanych do udziału w Projekcie;
c) przeprowadzone w szkole rozpoznanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia/uczennicy wskazujących na potrzebę udziału w określonych zajęciach dodatkowych.
5. Komisja rekrutacyjna dokona oceny oraz utworzy listę osób do poszczególnych działań oraz listę rezerwową.
6. O zakwalifikowaniu do projektu Dyrektor szkoły powiadamia ucznia i jego opiekuna prawnego. Powiadomienie winno być skuteczne i dokonane w sposób zwyczajowo przyjęty w danej szkole w sprawach kontaktów z rodzicami uczniów/uczennic.
5. W przypadku wolnych miejsc, po uzgodnieniu z Koordynatorem Projektu możliwe jest przeprowadzenie dodatkowej rekrutacji.
7. Prace zespołu rekrutacyjnego zostaną udokumentowane protokołem.
§ 4
Uczestnictwo uczniów w projekcie
1. Zajęcia dodatkowe przewidziane do przeprowadzenia odbywać się będą w szkołach, do których uczęszczają uczniowie z zastosowaniem podziału na grupy.
2. Podział na grupy, szczegółowy harmonogram zajęć dodatkowych i jego zmiany Dyrektor szkoły niezwłocznie przekazuje Koordynatorowi Projektu.
3. Po zakwalifikowaniu do projektu, uczniowie mają obowiązek regularnego uczestnictwa w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych.
4. Uczniowie uczestniczą w dodatkowych zajęciach prowadzonych w ramach projektu nieodpłatnie.
5. Obecność na zajęciach sprawdzana będzie każdorazowo przez prowadzącego zajęcia poprzez sprawdzenie listy obecności.
6. Nieobecność na zajęciach należy pisemnie usprawiedliwić u prowadzącego zajęcia. Pisemne usprawiedliwienie podpisane przez opiekuna prawnego ucznia/uczennicy dołącza się do szkolnej dokumentacji projektowej.
7. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie w trakcie trwania zajęć, opiekun prawny uczestnika projektu zobowiązany jest niezwłocznie do złożenia pisemnego oświadczenia o tym fakcie wraz z podaniem przyczyny rezygnacji.
8. Jeden uczeń może brać udział w kilku rodzajach zajęć.
§ 5
Obowiązki nauczyciela
Uczestnik projektu, który otrzymał finasowanie kosztów studiów podyplomowych/kursów/szkoleń zobowiązany jest do:
a) podjęcia nauki w zakresie, terminie i u organizatora wg złożonego wniosku;
b) Regularnego uczestnictwa w studiach/kursach/szkoleniach, systematycznego realizowania programu wsparcia i przestrzegania regulaminu obowiązującego u organizatora;
c) Pokrycia innych kosztów związanych z kontynuacją wsparcia m.in. dojazdów na zajęcia, zakwaterowania i wyżywienia;
d) Przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego kontynuowanie studiów na kolejnych semestrach oraz przedstawienia dyplomu ukończenia studiów/kursów/szkoleń;
e) Niezwłocznego poinformowania o wszelkich zmianach w terminach odbywania studiów/kursów/szkoleń;
f) Przedstawienia, na każdorazowe wezwanie zaświadczenia potwierdzającego kontynuowanie nauki;
g) Zwrotu całości przekazanej kwoty finansowania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w przypadku nieukończenia lub przerwania nauki z winy uczestnika.
Opublikowano: 11 marca 2019 12:11
Kategoria: Aktualności
Wyświetleń: 665