Świadczenie „Dobry Start” w Gminie Aleksandrów Kujawski

Od 1 lipca 2018 roku Gmina Aleksandrów Kujawski realizuje program rządowy „Dobry Start”. Świadczenie „Dobry Start” to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Świadczenie przysługuje na wniosek, raz w roku, w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:
- przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;
- przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia – w przypadku niepełnosprawnych dzieci lub osób uczących się.
Uwaga. Świadczenie "Dobry Start" nie przysługuje na dziecko uczęszczające do przedszkola, w tym na dziecko realizujące roczne przygotowanie przedszkolne („tzw. zerówka”) w szkole podstawowej, a także w przedszkolu lub w innej formie wychowania przedszkolnego.
Terminy. Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” – można składać od 1 lipca 2018 r. online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl lub przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia drogą tradycyjną (papierową) w Biurze Obsługi Interesanta oraz w pokojach nr 9 i 14 (na parterze) Urzędu Gminy w Aleksandrowie Kujawskim przy ul. Słowackiego 12 czyli w tym samym miejscu, w którym rodziny ubiegają się o świadczenie 500+.
Wniosek należy złożyć do 30 listopada, później złożony nie zostanie rozpatrzony.
Wypłata świadczenia. W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny otrzymają świadczenie nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia. Świadczenie "Dobry start" jest zwolnione od podatku, nie podlega egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.
Uproszczona procedura. W celu usprawnienia i przyspieszenia procesu przyznawania wyprawki szkolnej zrezygnowano z konieczności wydania i doręczenia decyzji administracyjnej – będą one wydawane jedynie w przypadku odmowy przyznania świadczenia, a także w sprawach nienależnie pobranych świadczeń. Informacja o przyznaniu świadczenia będzie przekazywana na adres e-mail podany we wniosku. Z adresu e-mail urzędu gminy 300plus@gmina-aleksandrowkujawski.pl będą rozsyłaneinformacje o następującej treści:
Wójt Gminy Aleksandrów Kujawski
ul. Słowackiego 12, 87-700 Aleksandrów Kujawski
INFORMACJA O PRZYZNANIU ŚWIADCZENIA DOBRY START
Zgodnie z par. 10 ust. 5-7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu Dobry start (Dz. U z 2018 r., poz. 1061), po rozpatrzeniu wniosku złożonego w tutejszym Urzędzie
Informuję o przyznaniu Pani/Panu:
świadczenia dobry start, na dziecko/dzieci wymienione w formularzu wniosku.
Zgodnie z par. 29 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu Dobry start (Dz. U z 2018 r., poz. 1061) ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami, przy czym w przypadku wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start złożonych wraz z dokumentami w lipcu lub sierpniu ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje nie później niż do dnia 30 września.
W razie braku adresu e-mail odbioru informacji o przyznaniu świadczenia można dokonywać osobiście. Nieodebranie informacji nie wstrzymuje wypłaty świadczenia. Szczegółowe informacje na temat świadczenia dobry start można znaleźć na stronie https://www.mpips.gov.pl/dobrystart/, gdzie Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchomiło specjalną zakładkę poświęconą nowej formie wsparcia.
Załączniki:
dobry_start_krok_po_kroku.pdf [645.31 KB]
plakat_dobry_start_a2.pdf [1.15 MB]
Opublikowano: 17 lipca 2018 14:25
Kategoria: Aktualności
Wyświetleń: 2495