NABÓR WNIOSKÓW-USUWANIE AZBESTU 2024

Wójt Gminy Aleksandrów Kujawski ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie zadań dot. demontażu, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest przewidzianych do realizacji w 2024 r.
w ramach dotacji z WFOŚiGW w Toruniu.

Do dofinansowania mogą zostać zgłoszone zadania realizowane:

  • na obiektach, których właścicielami są osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe oraz wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe;
  • na obiektach użyteczności publicznej, których właścicielem jest jednostka samorządu terytorialnego (placówki oświatowe, ośrodki ochrony zdrowia, pomocy społecznej, oświaty, kultury i bezpieczeństwa publicznego, inne obiekty użyteczności publicznej będące własnością gminy).

    Dofinansowanie pokrywa koszty kwalifikowane związane z demontażem, transportem i utylizacją azbestu lub samego transportu i utylizacji wyrobów, których użytkowanie zostało wcześniej zakończone.

    Do kosztów kwalifikowanych zalicza się:

    • demontaż pokrycia dachowego lub elewacji zawierających azbest
    • transport odpadów niebezpiecznych z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia
    • unieszkodliwienie lub zabezpieczenie odpadów na odpowiednim składowisku

    UWAGA! Dofinansowanie NIE OBEJMUJE kosztów nowego pokrycia dachowego. Udzielana pomoc ma charakter wykonania usługi i nie obejmuje zwrotu kosztów wcześniej poniesionych przez wnioskodawcę.

    UWAGA! Dofinansowanie NIE OBEJMUJE przedsięwzięć realizowanych w gospodarstwach rolnych należących do beneficjentów którym Kujawsko-Pomorski Oddział Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (K-POR ARMiR) udzielił dofinansowania w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności Działania A1.4.1.

    Kwota dofinansowania przedsięwzięcia wynosi do 100% jego kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej jak 700 zł/Mg.

    W przypadku, gdy kwota przewyższy 700 zł/Mg zadanie jest wykonywane przy udziale własnym wnioskodawcy w poniesionych kosztach. WNIOSKODAWCA pokrywa część kosztów związanych z realizacją usługi wyliczoną po rozliczeniu zadania z WFOŚiGW.

    Właściciele nieruchomości zainteresowani możliwością dofinansowania powinni złożyć wnioski do Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski w Punkcie Obsługi Interesanta (parter) lub w Sekretariacie Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski, ul. Słowackiego 12 w Aleksandrowie Kujawskim.

    Termin składania wniosków – do 06 WRZEŚNIA 2024 r.

    Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Wydziału Ochrony Środowiska

    Pani Angelika Jętczak, tel. 54 282 20 59 wew. 51

    Pani Maria Kroll-Makowska tel. 54 282 20 59 wew. 31, kom. 730 830 310

    O kwalifikacji wniosku decydują następujące kryteria:

    • data wpływu do Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski kompletnego wniosku;
    • w przypadku, gdy wnioskowana kwota wsparcia wszystkich wniosków złożonych w ramach naboru przekroczy dostępną alokację na rok 2024 określoną w umowie z WFOŚiGW, o przyznaniu dotacji decydować będzie kolejność wpływu wniosków do Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski;
    • wnioski nierozpatrzone w roku, w którym zostały złożone – NIE PODLEGAJĄ rozpatrzeniu w roku następnym tj. 2025 r.

    Uwaga! Dofinansowanie pochodzi ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu – jednostka samorządu terytorialnego – Gmina Aleksandrów Kujawski, ponosi odpowiedzialność za merytoryczną, formalnoprawną i finansową realizację zadania.

    W związku z tym Gmina:

    • prowadzi nabór wniosków od potencjalnych zainteresowanych właścicieli nieruchomości
    • organizuje przetarg wyłaniający firmę demontującą i utylizującą odpady
    • reguluje kwestie finansowe pomiędzy wykonawcą, WFOŚiGW w Toruniu oraz beneficjentem ostatecznym oraz prowadzi działania kontrolne w stosunku do beneficjenta ostatecznego.

      Szczegóły związane z wykonaniem robót, w szczególności terminy demontażu wyrobów zawierających azbest, Wnioskodawca będzie uzgadniał z Wykonawcą robót, wybranym przez Gminę Aleksandrów Kujawski.

      UWAGA ! DO WNIOSKU NALEŻY ZAŁĄCZYĆ KOPIĘ POZWOLENIA  LUB ZGŁOSZENIA WYMIANY POKRYCIA DACHOWEGO ZAWIERAJĄCEGO AZBEST Z ORGANU ARCHITEKTONICZNO – BUDOWLANEGO W PRZYPADKU KONIECZNOŚCI DEMONTAŻU AZBESTU Z BUDYNKU WRAZ Z MAPĄ OKREŚLAJĄCĄ USYTUOWANIE BUDYNKU

Załączniki:

oswiadczenie o pomocy de minimis [18.52 KB]

wniosek azbest 2024 [72 KB]

zal 1informacja [37.5 KB]

zal 2ocena [17.9 KB]

zal 3 oswiadczenie [18.15 KB]

Opublikowano: 22 sierpnia 2024 14:27

Kategoria: Aktualności

Wyświetleń: 747

© 2025 Gmina Aleksandrów Kujawski

Realizacja: IDcom.pl

logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Informacja o dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Projekt "Gmina Aleksandrów Kujawski przyjazna (nie)pełnosprawnym mieszkańcom" współfinansowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w ramach konkursu: Dofinansowanie budowy lub dostosowania stron internetowych podmiotów realizujących zadania publiczne do potrzeb osób niepełnosprawnych.


Strona internetowa gmina-aleksandrowkujawski.pl została dostosowana do standardu WCAG 2.1