NABÓR - USUWANIE AZBESTU 2024

Wójt Gminy Aleksandrów Kujawski ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie zadań dot. demontażu, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest przewidzianych do realizacji w 2024 r.
w ramach dotacji z WFOŚiGW w Toruniu.
Do dofinansowania mogą zostać zgłoszone zadania realizowane:
- na obiektach, których właścicielami są osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe oraz wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe;
- na obiektach użyteczności publicznej, których właścicielem jest jednostka samorządu terytorialnego (placówki oświatowe, ośrodki ochrony zdrowia, pomocy społecznej, oświaty, kultury i bezpieczeństwa publicznego, inne obiekty użyteczności publicznej będące własnością gminy).
Termin realizacji zadania: DO 30 CZERWCA 2024 R.
Dofinansowanie pokrywa koszty kwalifikowane związane z demontażem, transportem i utylizacją azbestu lub samego transportu i utylizacji wyrobów, których użytkowanie zostało wcześniej zakończone.
Do kosztów kwalifikowanych zalicza się:
- demontaż pokrycia dachowego lub elewacji zawierających azbest
- transport odpadów niebezpiecznych z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia
- unieszkodliwienie lub zabezpieczenie odpadów na odpowiednim składowisku
UWAGA! Dofinansowanie NIE OBEJMUJE kosztów nowego pokrycia dachowego. Udzielana pomoc ma charakter wykonania usługi i nie obejmuje zwrotu kosztów wcześniej poniesionych przez wnioskodawcę.
UWAGA! Dofinansowanie NIE OBEJMUJE przedsięwzięć realizowanych w gospodarstwach rolnych należących do beneficjentów którym Kujawsko-Pomorski Oddział Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (K-POR ARMiR) udzielił dofinansowania w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności Działania A1.4.1.
Kwota dofinansowania przedsięwzięcia wynosi do 100% jego kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej jak 700 zł/Mg.
W przypadku, gdy kwota przewyższy 700 zł/Mg zadanie jest wykonywane przy udziale własnym wnioskodawcy w poniesionych kosztach. WNIOSKODAWCA pokrywa część kosztów związanych z realizacją usługi wyliczoną po rozliczeniu zadania z WFOŚiGW.
Właściciele nieruchomości zainteresowani możliwością dofinansowania powinni złożyć wnioski do Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski w Punkcie Obsługi Interesanta (parter) lub w Sekretariacie Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski, ul. Słowackiego 12 w Aleksandrowie Kujawskim.
Termin składania wniosków – do 06 MAJA 2024 r.
Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Wydziału Ochrony Środowiska
Pani Angelika Jętczak, tel. 54 282 20 59 wew. 51
Pani Maria Kroll-Makowska tel. 54 282 20 59 wew. 31, kom. 730 830 310
O kwalifikacji wniosku decydują następujące kryteria:
- data wpływu do Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski kompletnego wniosku;
- w przypadku, gdy wnioskowana kwota wsparcia wszystkich wniosków złożonych w ramach naboru przekroczy dostępną alokację na rok 2024 określoną w umowie z WFOŚiGW, o przyznaniu dotacji decydować będzie kolejność wpływu wniosków do Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski;
- wnioski nierozpatrzone w roku, w którym zostały złożone – NIE PODLEGAJĄ rozpatrzeniu w roku następnym tj. 2025 r.
Uwaga! Dofinansowanie pochodzi ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu – jednostka samorządu terytorialnego – Gmina Aleksandrów Kujawski, ponosi odpowiedzialność za merytoryczną, formalnoprawną i finansową realizację zadania.
W związku z tym Gmina:
- prowadzi nabór wniosków od potencjalnych zainteresowanych właścicieli nieruchomości
- organizuje przetarg wyłaniający firmę demontującą i utylizującą odpady
- reguluje kwestie finansowe pomiędzy wykonawcą, WFOŚiGW w Toruniu oraz beneficjentem ostatecznym oraz prowadzi działania kontrolne w stosunku do beneficjenta ostatecznego.
ZE WZGLĘDU NA KRÓTKI OKRES REALIZACJI PROSIMY O PRZEMYŚLENIE MOŻLIWOŚCI WYKONANIA PRAC ZWIĄZANYCH Z DEMONTAŻEM POKRYCIA DACHOWEGO DO KOŃCA CZERWCA 2024 R.
Szczegóły związane z wykonaniem robót, w szczególności terminy demontażu wyrobów zawierających azbest, Wnioskodawca będzie uzgadniał z Wykonawcą robót, wybranym przez Gminę Aleksandrów Kujawski.
UWAGA ! DO WNIOSKU NALEŻY ZAŁĄCZYĆ KOPIĘ POZWOLENIA LUB ZGŁOSZENIA WYMIANY POKRYCIA DACHOWEGO ZAWIERAJĄCEGO AZBEST Z ORGANU ARCHITEKTONICZNO – BUDOWLANEGO W PRZYPADKU KONIECZNOŚCI DEMONTAŻU AZBESTU Z BUDYNKU WRAZ Z MAPĄ OKREŚLAJĄCĄ USYTUOWANIE BUDYNKU
Załączniki:
oswiadczenie o pomocy de minimis [18.52 KB]
załącznik 1 - informacja [37.5 KB]
załącznik 3 - oświadczenie [18.15 KB]
Opublikowano: 19 kwietnia 2024 10:30
Kategoria: Aktualności
Wyświetleń: 1392