Nabór wniosków: „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchomił kolejny nabór wniosków w ramach programu priorytetowego: „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”.
Wójt Gminy Aleksandrów Kujawski informuje, że Gmina Aleksandrów Kujawski zamierza wystąpić z wnioskiem do NFOŚiGW o uzyskanie niniejszego dofinansowania skierowanego dla gospodarstw rolnych w roku 2023 r.
W związku z powyższym zapraszamy rolników z terenu Gminy Aleksandrów Kujawski do składania w Urzędzie Gminy w terminie do 10 marca 2023 roku wniosków o odbiór odpadów pochodzenia rolniczego w celu przygotowania przez pracowników Urzędu inwentaryzacji posiadanych przez Państwa odpadów pochodzących z działalności rolniczej.
Wnioski należy składać do Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski w Punkcie Obsługi Interesanta (parter) lub w Sekretariacie Urzędu Gminy Aleksandrów Kujawski, ul. Słowackiego 12 w Aleksandrowie Kujawskim.
Kosztem kwalifikowanym przedsięwzięcia zgodnie z wytycznymi NFOŚiGW będą wyłącznie koszty transportu z miejsca wskazanego przez Gminę Aleksandrów Kujawski do zbierania odpadów pochodzących od rolników oraz odzysku lub unieszkodliwienia odpadów z foli rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach oraz typu Big Bag. A więc w ramach realizacji programu nie są kwalifikowane koszty zbierania odpadów od rolników bezpośrednio z gospodarstw rolnych.
Dofinansowanie nie obejmuje posiadaczy odpadów, którzy we własnym zakresie przekazali uprawnionym podmiotom odpady z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag celem poddania ich utylizacji bądź odzyskowi.
Wysokość dotacji do 100% kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 500,00 zł za 1Mg usuwanych odpadów. Wsparcie z programu „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej” kwalifikowane jest jako pomoc de minimis w rolnictwie.
W przypadku, gdy kwota przewyższy 500 zł/Mg zadanie jest wykonywane przy udziale własnym wnioskodawcy w poniesionych kosztach i rolnik pokryje część kosztów związanych z realizacją usługi wyliczoną po rozliczeniu zadania z NFOŚiGW.
Planowany termin rozstrzygnięcia konkursu dla gmin oraz podpisania umowy z NFOŚiGW o dofinansowanie to czerwiec 2023 rok. Odbiór odpadów przewidywany jest zaś w okresie od sierpnia do września 2023 r. po wyłonieniu wykonawcy zadania.
Warunkiem odbioru odpadów pochodzących z działalności rolniczej będzie otrzymanie dofinansowania ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Gmina Aleksandrów Kujawski zastrzega sobie prawo odstąpienia od realizacji zadania w przypadku nieotrzymania dofinansowania z NFOŚiGW.
Szczegółowych informacji udziela: Wydział Ochrony Środowiska, Pani Angelika Jętczak, tel. 54 282 20 59 wew. 51.
Załączniki:
wniosek folia 2023 [260.51 KB]
Opublikowano: 05 stycznia 2023 13:47
Kategoria: Aktualności
Wyświetleń: 700